‫ kh_jonobi_bijari بلاگ

هوش‌مصنوعی دنیا را طوفانی می‌کند، ChatGPT به سرعت به یک نام آشنا تبدیل شده است، Midjourney در کمتر از یک سال از گمنامی نسبی به استفاده حرفه‌ای تبدیل شده است و دیگر پلتفرم‌های هوش‌مصنوعی به سرعت نامی برای خود دست‌و‌پا می‌کنند.

ما شاهد یک نقطه محوری برای بسیاری از صنایع هستیم، مایکروسافت میلیارد‌ها دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرد و بودجه استارت‌آپ در این فناوری در ماه می به بیش از 11 میلیارد دلار افزایش یافت، تجارت، و مهمتر از آن، تجارت کریپتو، از ادغام هوش‌مصنوعی در امان نمانده است، آنچه باید دید این است که آیا معامله‌گران رمز‌ارز می‌توانند از هوش‌مصنوعی استفاده کنند یا خیر.

ما برخی از روند‌های اجرایی پیشرو در سال گذشته را بررسی خواهیم کرد و همچنین چگونگی جلوگیری از هیجان این فناوری جدید را که صنعت می‌تواند تصمیمات بی‌پروا را ایجاد کند، بررسی خواهیم کرد.

آیا هوش‌مصنوعی برای درست‌بودن خیلی خوب است؟

بی‌دلیل نیست که پیشکسوتان صنعت با فناوری مرزی با شک‌و‌تردید برخورد کنند،به‌هر‌حال، وعده‌های کریپتو در مورد کوه‌های طلا اغلب منجر به طرح‌های پونزی، تقلب یا سقوط بازار می‌شد، به‌نظر می‌رسد این مورد در تجارت هوش‌مصنوعی صادق نیست.

در اوایل سال 2018، دو اقتصاددان Yale با تجزیه‌و‌تحلیل اقتصاد‌سنجی نشان دادند که بازده ارز‌های دیجیتال می‌تواند به‌طور مداوم از عوامل مختلف صنعت، مانند اثر حرکت سری زمانی و معیارهای توجه سرمایه‌گذار پیش‌بینی شود ،مطالعات آن‌ها نشان‌داد که اگر داده‌های دقیقی داشته باشید و بدانید که چگونه آن‌ها را تجزیه‌و‌تحلیل کنید، به‌طور قابل‌توجهی مجهز‌تر هستید تا از بازار پیشی بگیرید، با مقایسه این یافته‌ها با قابلیت‌های هوش‌مصنوعی، اهمیت آن‌ها مشخص می‌شود.

الگوریتم‌ها می‌توانند مقادیر زیادی از داده‌ها را برای یافتن الگو‌های نا‌محسوس تجزیه‌و‌تحلیل کنند و معاملات را بسیار سریع‌تر و بیشتر از کاربران انسانی انجام دهند،اگر یک انسان تصمیم بگیرد که معاملات روزانه را به‌صورت دستی انجام دهد، ناگزیر رقابت بازدهی را در دراز‌مدت از دست خواهد داد.

به‌عنوان یک گونه، انسان‌ها مستعد سوگیری‌های شناختی، مانند FOMO یا بیزاری از دست‌دادن هستند، ضرر 5% بسیار مهم‌تر از سود 5% تلقی می‌شود، این منجر به "تعقیب باخت" برای باز‌گرداندن آنچه از دست رفته است، می‌شود و اغلب منجر به تصمیم‌گیری غیر‌بهینه می‌شود، در سال 2014، گروهی از دانشمندان28.5 میلیون معامله را تجزیه‌و‌تحلیل کردند و برای ارزیابی این اثر آن‌ها دریافتند که فقط معاملات آینه‌ای (پایبند بودن به یک استراتژی معاملاتی از پیش تعیین شده بدون توجه به عملکرد) ROI مثبتی را به همراه دارد و معاملات اختیاری به‌طور متوسط منجر به انتخاب‌های عجولانه و زیان می‌شود.

روند‌های فعلی در پیاده‌سازی هوش‌مصنوعی

هر تحلیل گسترده داده یا استراتژی معاملاتی باید برای محاسبه نوسانات بازار،رویداد‌های اطلاعاتی و سایر تغییرات پارامتر‌ها مجددا تنظیم شود، در‌حالی‌که معامله‌گران باتجربه تمام‌وقت می‌توانند در تحقیقات مداوم بازار شرکت کنند، حتی ممکن است سیگنال‌های ظریف‌تری را از دست بدهند، هوش‌مصنوعی می‌تواند به ایجاد طرح‌های خود‌سازگاری کمک کند که به کوچک‌ترین تغییرات در بازار واکنش نشان می‌دهند.

برای این جنبه‌ها، جایگاه اصلی توسعه هوش‌مصنوعی در تجارت، ربات‌های تجاری است، Cryptohopper یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های استراتژی و تجارت ربات، اخیرا با تأکید انحصاری بر هوش‌مصنوعی تغییر‌نام داد، در‌حالی‌که توکن SingularityNET، یکی دیگر از بازار‌های ربات هوش‌مصنوعی، در میان 100 ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار قرار دارد.

استارت‌آپ‌های DeFi و مدیریت دارایی‌های رمزنگاری مانند Quadency نیز به سمت راه‌حل‌های هوش‌مصنوعی به‌عنوان جایگزینی برای حاکمیت دستی روی آورده‌اند، بسیاری از شرکت‌های مرحله اولیه به مشتریان خود فرصتی برای ایجاد ربات‌های تجارت هوش‌مصنوعی شخصی و تنظیم دقیق آن‌ها با سطوح تحمل ریسک و اولویت‌های طبقه دارایی خود می‌بالند،در‌حال‌حاضر، مشخص نیست که آیا آن‌ها از فناوری اختصاصی استفاده می‌کنند یا فقط ChatGPT را در سیستم عامل خود ادغام می‌کنند.

هوش‌مصنوعی به‌عنوان بهترین دوست معامله‌گر

همانطور که هوش‌مصنوعی، هم در پیچیدگی و هم در پذیرش رشد می‌کند، مهم است که به یاد داشته باشید که این فناوری کامل نیست، به‌عنوان‌مثال، اگر یک توسعه‌دهنده در حین آموزش یک مدل هوش‌مصنوعی متوجه بیش از حد برازش نشود، ممکن است کل مجموعه در معرض خطر قرار گیرد، در حالی که استراتژی‌های خودکار ممکن است در تحلیل تکنیکال و معاملات روزانه موثر باشند، ممکن است در کار‌های پیچیده‌تری مانند تحلیل احساسات سرمایه‌گذار اشتباه کنند، حتی ChatGPT با همه محبوبیت و موفقیتش، از این‌که  الگوریتم‌های تشخیص متن آن بی‌عیب و نقص نیستند، سلب مسئولیت می‌کند.

یکی از مصالحه‌های رایج استفاده از سیگنال‌های معاملاتی هوش‌مصنوعی است اما تصمیم نهایی در مورد اجرای معامله را به سرمایه‌گذار واگذار می‌کنیم، نمونه‌ای از این رویکرد دستیار هوش‌مصنوعی Walbi Lighthouse است، این ویژگی از هوش‌مصنوعی برای خودکار‌سازی و تسریع تحقیقات بازار استفاده می‌کند و به معامله‌گر اجازه می‌دهد تا تجزیه‌و‌تحلیل بی‌درنگ شاخص‌های فنی را دریافت کند، احساسات بازار را اندازه‌گیری کند و توییت‌های تاثیر‌گذار و اخبار مربوط به ارز را در یک خلاصه جمع‌آوری کند، به‌این‌ترتیب، Walbi Lighthouse رویکردی را نشان می‌دهد که از بهترین هر دو جهان استفاده می‌کند: قدرت تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های هوش‌مصنوعی و عقلانیت پیچیده تصمیم‌گیری انسانی.

انسان یا ماشین؟

در‌حال‌حاضر، برای جشن گرفتن سبقت هوش‌مصنوعی از حوزه تجارت کریپتو خیلی زود است، اما حتی اگر ربات‌های هوش‌مصنوعی نتوانند جایگزین معاملات کاملا اختصاصی شوند، دستیار‌های مجهز به هوش‌مصنوعی مانند Walbi Lighthouse یک نوآوری غیر‌قابل انکار مثبت هستند، نه‌تنها دسترسی به اطلاعات را تسریع می‌کند و پایگاه منبع موجود را به‌طور قابل‌توجهی گسترش می‌دهد، بلکه موانع ورود سرمایه‌گذاران مبتدی را کاهش می‌دهد و تجارت ارز‌های دیجیتال را در دسترس‌تر می‌کند، آینده هر چه باشد، هوش‌مصنوعی بخشی از آن خواهد بود و دستیاران هوش‌مصنوعی اولین گام‌های این فناوری به سمت پذیرش گسترده‌تر را نشان می‌دهد.

منبع

hackernoon

ایجاد یک وب‌سایت در‌دسترس نه‌تنها کار درستی است، بلکه برای تجارت نیز مفید است، با در‌دسترس قرار‌دادن وب‌سایت خود، می‌توانید به مخاطبان گسترده‌تری دسترسی پیدا کنید، تجربه کاربری را بهبود بخشید و حتی رتبه‌بندی موتور‌های جستجوی خود را افزایش دهید.

آیا تا‌به‌حال سعی کرده‌اید به یک وب‌سایت دسترسی پیدا کنید که پیمایش آن دشوار یا غیر‌ممکن است؟ این یک تجربه خسته‌کننده است که بسیاری از افراد دارای معلولیت، روزانه با آن مواجه می‌شوند، به‌عنوان مالک وب‌سایت، اولویت‌بندی دسترسی برای ایجاد یک تجربه کاربر‌پسند برای همه بازدید‌کنند‌گان مهم است.

در این مقاله، اهمیت دسترسی به وب‌سایت را مورد بحث قرار می‌دهیم و نکاتی را در مورد نحوه ایجاد سایتی که برای همه کاربران در‌دسترس باشد، ارائه می‌کنیم.

چرا ایجاد یک وب‌سایت در‌دسترس باید اولویت اصلی شما باشد؟

وب‌سایتی که برای همه، از جمله افراد دارای معلولیت، قابل دسترسی نیست، به این معنی است که سایت شما ترافیک مطلوبی دریافت نخواهد کرد، همچنین دسترسی به بخش‌هایی از وب‌سایت شما که برای فروش یا انتقال اطلاعات در مورد کسب‌و‌کار شما مهم است را برای افرادی که دارای ناتوانی بینایی یا شنوایی هستند ،دشوار می‌کنید.

هنگامی که یک وب‌سایت با در‌نظر‌گرفتن قابلیت دسترسی طراحی می‌شود، به این معنی است که افراد دارای اختلالات بینایی یا شنوایی یا حتی ناتوانی‌های شناختی می‌توانند به‌راحتی در آن جابجا شوند، این را می‌توان از طریق تکنیک‌های مختلفی از جمله استفاده از متن جایگزین برای تصاویر، ارائه شرح‌های بسته برای فیلم‌ها و استفاده از زبان واضح و مختصر به‌دست آورد.

با در‌دسترس قرار‌دادن وب‌سایت خود، کسب‌و‌کار خود را به‌روی مخاطبان گسترده‌تری باز می‌کنید که ممکن است قبلا  قادر به دسترسی به محصولات یا خدمات شما نبوده باشند، این می‌تواند منجر به افزایش فروش، وفاداری مشتری و شهرت مثبت برند شود.

نکاتی در مورد اینکه چگونه وب‌سایت خود را در دسترس قرار دهید

اکنون که درک بیشتری از اینکه چرا ایجاد سایت‌های قابل‌دسترس مهم است، دارید، می‌بایست اقداماتی را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما در دسترس همه است،در این بخش، نکات ارزشمندی در مورد نحوه ایجاد یک وب‌سایت قابل‌دسترسی پیدا خواهید کرد تا بتوانید شاهد افزایش ترافیک باشید!

دسترسی وب‌سایت خود را بررسی کنید

آیا مطمئن نیستید که سایت شما برای همه قابل دسترسی است؟ یکی از بهترین راه‌ها برای بررسی سایت خود، انجام تست دسترسی آنلاین است ، این نوع آزمایش فرآیندی است برای ارزیابی یک وب‌سایت یا برنامه برای اطمینان از اینکه افراد دارای معلولیت می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند یا خیر.

هدف این آزمایش شناسایی موانعی است که ممکن است این کاربران را از استفاده از سایت باز دارد و توصیه‌هایی برای بهبود دسترسی ارائه دهد.

این موضوع شامل استفاده از ابزار‌ها و تکنیک‌های تخصصی برای ارزیابی جنبه‌های مختلف یک وب‌سایت، مانند طرح‌بندی، جهت‌یابی، محتوا و عملکرد آن است،این ممکن است شامل آزمایش انطباق با استاندارد‌های دسترسی مانند دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب ( WCAG ) و همچنین انجام آزمایش کاربر با افراد دارای معلولیت باشد.

جهت‌یابی صفحه کلید را در سایت خود اعمال کنید

افزودن پیمایش صفحه‌کلید به وب‌سایت برای آسان‌کردن کار برای افرادی که نمی‌توانند از ماوس استفاده کنند، ضروری است، با افزودن پیمایش صفحه‌کلید، کاربران می‌توانند به‌راحتی بین پیوند‌ها، دکمه‌ها و سایر عناصر تعاملی در یک وب‌سایت تنها با استفاده از کلید‌های جهت‌دار یا کلید تب حرکت کنند.

علاوه‌بر بهبود دسترسی، پیمایش صفحه‌کلید می‌تواند تجربه کلی کاربر یک وب‌سایت را نیز بهبود بخشد، کاربرانی که ترجیح می‌دهند با استفاده از صفحه‌کلید خود پیمایش کنند، ممکن است آن را سریعتر و کارآمد‌تر از استفاده از ماوس بیابند، همچنین می‌تواند به کاربرانی که با استفاده از ماوس یا پد‌لمسی آشنا نیستند، مانند بازدید‌کنندگان مسن‌تر یا کسانی که تازه از رایانه استفاده می‌کنند، کمک کند.

متن جایگزین را به تصاویر خود اضافه کنید

شاید یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دسترسی بیشتر به وب‌سایت‌تان، اضافه‌کردن متن‌های جایگزین به تصاویری است که در وب‌سایت خود بار‌گذاری می‌کنید،متن جایگزین تصویر به توضیحات متن جایگزینی اشاره دارد که به یک تصویر در یک وب‌سایت اضافه می‌شود.

این متن برای توصیف تصویر به گونه‌ای استفاده می‌شود که برای افرادی که دارای اختلال بینایی هستند یا از صفحه‌خوان‌ها برای پیمایش در وب‌سایت استفاده می‌کنند، قابل دسترسی باشد، از متن جایگزین دقیق برای توصیف تصاویر خود استفاده کنید تا افرادی که از صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌کنند بتوانند درک کاملی از پیام موجود در تصویر داشته باشند.

از رنگ‌های با کنتراست بالا استفاده کنید

استفاده از رنگ‌های با کنتراست بالا تضمین می‌کند که محتوای وب‌سایت برای افراد دارای اختلالات بینایی یا کوررنگی به‌راحتی قابل خواندن و تشخیص است.

رنگ‌های با کنتراست بالا تمایز واضحی بین پیش‌زمینه و پس‌زمینه ایجاد می‌کنند و خواندن متن و حرکت در وب‌سایت را برای کاربران آسان‌تر می‌کنند، برای افرادی که دارای اختلالات بینایی هستند، رنگ‌های با کنتراست بالا می‌توانند به بهبود توانایی آن‌ها در درک محتوای وب‌سایت کمک کنند و خطر خستگی یا فشار چشم را کاهش دهند.

زیر‌نویس و رونوشت را به ویدیو‌ها اضافه کنید

افزودن زیر‌نویس‌ها و رونوشت‌ها به ویدیو‌ها برای دسترسی بیشتر به محتوا برای همه افراد، از جمله افرادی که ناتوانی شنوایی دارند، مهم است،رونوشت‌ها و زیر‌نویس‌ها نیز برای کسانی است که در درک زبان گفتاری مشکل دارند و کسانی که ترجیح می‌دهند به جای تماشای ویدیو مطلب بخوانند.

جمع‌بندی

ایجاد یک وب‌سایت در‌دسترس نه‌تنها برای افراد دارای معلولیت مهم است، بلکه با افزایش دامنه دسترسی و بهبود تجربه کاربری برای همه بازدید‌کنندگان، برای کسب‌و‌کار‌ها نیز مفید است، با پیروی از دستورالعمل‌های دسترسی، کسب‌و‌کار‌ها می‌توانند وب‌سایت‌های خود را فراگیر‌تر و برای مخاطبان وسیع‌تری آماده کنند.
 

منبع

hackread