آیا می توانید از Gmail با نام دامنه خودتان استفاده کنید؟ و اگر چنین است، آیا می توانید آن را به صورت رایگان انجام دهید؟ پاسخ به این سوالات "بله" و "بله" است. و در این پست به این موضوعات خواهیم پرداخت
آیا هنوز از یک آدرس ایمیل عمومی Outlook ، Hotmail یا Gmail برای ارتباطات تجاری خود استفاده می کنید؟ این آدرس ایمیل های عمومی در مقایسه با ایمیل هایی با دامنه سفارشی معایب بسیاری دارند، به خصوص با ایمیل هایی که واقعاً دوست دارید و بهترین نشان دهنده حرفه شماست .برابرگفته HubSpot اگر بازاریابی ایمیلی نقش مهمی در عملیات کسب و کار شما ایفا می کند و جامعه ای را شامل می شود که بیش از 70٪ آنها ترجیح می دهند کسب و کارها از طریق ایمیل با آنها تماس بگیرند ، ادامه مطلب را بخوانید.
تفاوت بین یک دامنه ایمیل سفارشی و یک حساب ایمیل رایگان چیست؟
بنابراین، احتمالاً شما یک شناسه ایمیل رایگان Gmail یا MSN با نام کسبوکار خود مانند beautifulflowers@gmail.com تنظیم کردهاید. در نگاه اول مشکلی نیست زیرا آدرس ایمیل حاوی نام کسب و کار شما است و همه با جیمیل آشنا هستند.
و اغلب سایتهایی مانند جیمیل یا یاهو فضای ذخیرهسازی نامحدودی را ارائه میدهند، که به نظر یک معامله باورنکردنی است. اما آیا واقعاً فکر میکنید این غولهای فناوری با توزیع حسابهای ایمیل رایگان درآمد کسب میکنند؟
خوب، نکته اینجاست: اغلب این حسابهای ایمیل ناامن هستند، تبلیغات را نشان میدهند و تمام دادههای به اشتراک گذاشته شده از جمله اطلاعات مشتریان شما را بازیابی میکنند که این به نوبه خود میتواند حساس باشد.
با توجه به اینکه حفاظت از دادهها این روزها مسئله مهمی است شما نمیخواهید پایگاه مشتریان وفادار خود را به خطر بیندازید بلکه فقط میخواهید مقداری پول پس انداز کنید. کارشناس مدیریت وب در آژانس بازاریابی دیجیتال ClickDo و ارائه دهنده میزبانی وب SeekaHost، فرناندو ریموند، با بسیاری از مشاغل کوچک و متوسط کار کرده است و از نزدیک می داند که حضور حرفه ای در کسب و کار چه تفاوتی می تواند ایجاد کند. او توضیح می دهد:
یکی از اولین چیزهایی که به مشتریان جدیدم توصیه میکنم این است که یک وبسایت تجاری ساده اما حرفهای با یک دامنه ایمیل تجاری سفارشی (همان نام دامنه وبسایت) راهاندازی کنند که دروازهای برای دستیابی به مشتریان بالقوه است.
بر اساس تحقیقات brightlocal.com و گزارش های دیگر، اکثر مردم فقط به کسب و کارهایی اعتماد می کنند که دارای یک وب سایت تجاری هستند و اطلاعات تماس قابل اعتماد و به روز از جمله آدرس ایمیل حرفه ای را در آن نمایش می دهند.
شما می توانید یک دامنه ایمیل سفارشی در یک دقیقه از طریق SeekaPanel دریافت کنید که می تواند با کلاینت های ایمیلی که با آنها آشنا هستید ادغام شود.
چرا باید یک دامنه ایمیل سفارشی با میزبانی ایمیل مقرون به صرفه انتخاب کنید؟
یک شناسه ایمیل حرفه ای و منحصر به فرد
آیا واقعاً می خواهید هنگامی که به مشتریان بالقوه جدید دسترسی پیدا می کنید مانند اسپمر به نظر برسید؟
هیچ کس به ایمیل های شما پاسخ نمی دهد و در صورت عدم اطمینان از ارسال کننده ایمیل، آنها را مسدود یا به عنوان اسپم علامت گذاری می کند.
با یک راه حل سفارشی میزبانی ایمیل که به شما یک دامنه شخصی مانند maria@prettyflowers.com می دهد، مشتریانی که قبلاً شما را با نام می شناسند آدرس ایمیل شما را می شناسند و نامه را باز می کنند ومشتریان جدید متوجه می شوند که یک ایمیل تجاری حرفه ای دریافت کرده اند که این اعتماد بیشتری را به مخاطب می دهد.
یک ایمیل برند شده برای اعتبار بیشتر
جلب اعتماد مشتری فوق العاده چالش برانگیز است و هیچ چیز به اندازه یک آدرس ایمیل مارک دار تاثیرگذار نیست. به care@prettyflowers.com و sales@prettyflowers.com فکر کنید. اگر افرادی با همان نام دامنه از وب سایت کسب و کار شما بازدید کرده باشند بلافاصله متوجه خواهند شد که این ایمیل به دامنه ایمیل سفارشی متصل است. اگر هنوز این کار را نکردهاند میتوانند به سرعت نام دامنه شما را در وب جستجو کنند و آن را پیدا کنند تا مطمئن شوند که معامله واقعی ازسوی شماست.
مجموعه ای ثابت از ایمیل های تجاری برای تیم
اگر تیمی در اطراف خود دارید ممکن است همه آنها به ایمیل نیاز داشته باشند. اگر همه آنها از یک دامنه ایمیل استفاده کنند، مشخص است که برای چه کسی کار می کنند و حتی در بین کارکنان ارتباط را آسان تر می کند. فقط فکر کنید اگر ایمیلهایی را از bellahope@prettyflowers.com در مقایسه با bettyboop98@gmail.com دریافت کنید، ترجیح میدهید کدام ایمیل را باز کنید؟
کنترل کامل بر روی تمام ایمیل ها با دامنه سفارشی
هنگامی که ایمیل سفارشی خود را تنظیم می کنید، از حقوق مدیریت بر روی تمام آدرس های ایمیلی که در آن دامنه دارید برخوردار می شوید. این بدان معناست که شما به تمامی اطلاعات رد و بدل شده از طریق این دامنه ایمیل دسترسی و کنترل کامل دارید. اگر کارمندان آنها را ترک کنند یا نامشان را تغییر دهند، مدیریت ایمیل ها به عنوان بخشی از ایمیل عمومی دشوار خواهد بود. با یک راه حل سفارشی میزبانی ایمیل، شما به طور خودکار همه چیز را به راحتی مدیریت می کنید.
ایمنی و شفافیت بالاتر
به عنوان ادمین همه ایمیلهای ثبتشده با دامنه ایمیل سفارشی، میتوانید تنظیمات سرور امنیتی را مدیریت کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ دادهی رد و بدل شده به خطر نمیافتد
اگر در مورد یکی از کارکنان و فعالیت آنها مطمئن نیستید، می توانید دریافت کنندگان ایمیل آنها را بررسی کنید و فعالیت پستی آنها را نظارت کنید
با میزبانی ایمیل مقرون به صرفه می توانید به راحتی یک دامنه ایمیل سفارشی را از طریق کنترل پنل ثبت کنید، صرف نظر از اینکه قبلاً یک دامنه تجاری دارید یا خیر. شما به سادگی می توانید یک حساب کاربری ثبت کنید و ایمیل سفارشی خود را در کمتر از یک دقیقه میزبانی کنید.
چرا یک سرویس میزبانی ایمیل حرفه ای را انتخاب کنید؟
امکان دریافت میزبانی ایمیل با حداقل 1 دلار در ماه وجود دارد. حتی طرحهای میزبانی ایمیل Business و Enterprise با قیمت 10 تا 20 دلار برای 50 تا 100 گیگابایت فضای ذخیرهسازی و چندین صندوق پستی مقرون به صرفه هستند.
سرورهای سریع
چندین سرور تضمین میکنند که میتوانید از هر کجای دنیا به ایمیل خود با حداقل تأخیر دسترسی داشته باشید. بنابراین هنگامی که می خواهید به یک جلسه کاری مهم بروید، دیگر نگران این نخواهید بود که برای دانلود یک فایل2 PDF مگابایتی صبر کنید.
پشتیبان گیری قابل اعتماد
همه ایمیلهای میزبانی شده در سرور اصلی در یک سرور اضافی پشتیبانگیری میشوند، بنابراین می توانید مطمئن باشید که کار طبق معمول بدون هیچ گونه نقص فنی و اختلال انجام می شود.معمولاً می توانید از طریق چت زنده، ایمیل و تلفن با تیم خدمات مشتری تماس بگیرید. تیم فنی هر مشکلی را که دارید در یک ساعت یا کمتر حل می کند.
بدون تبلیغات مزاحم
آن تبلیغات بنری را که با پیمایش در ایمیلهایتان شما را آزار میدهند فراموش کنید. فقط با 1 دلار به یک محیط ایمیل سازمان یافته و تمیز دسترسی دارید که تمام ویژگی هایی را که از یک حساب ایمیل تجاری می خواهید از جمله 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می دهد. اگر اغلب فایلهای بزرگی را ارسال و دریافت میکنید، فقط با 2 دلار اضافی میتوانید فضا را سه برابر کنید که همچنین تمایل دارید آنها را در حساب ایمیل خود ذخیره کنید.
بدون هرزنامه خسته کننده
این ایمیل های تصادفی مزاحم را که روزانه در صندوق ورودی شما فرود می آیند را فراموش کنید. یک سرویس میزبانی ایمیل حرفهای ، از فیلترهای پیشرفته ضد هرزنامه استفاده میکند تا ایمیلهای بعدی با موضوع یا فرستندههای مشابه دوباره در صندوق ورودی شما قرار نگیرند.
ادغام Outlook و Gmail
اگر هنوز نمی خواهید راه خود را با Gmail یا Outlook جدا کنید، اصلاً مشکلی نیست.
با ایمیلهای SMTP مانند POP3 و IMAP، این سرویسهای میزبانی ایمیل را میتوان با Outlook، Gmail، Thunderbird و کلاینتهای ایمیلهای مشابه ادغام کرد که مدیریت آسانتر ایمیلها را ارائه میدهد.
این به شما امکان می دهد ایمیل های پیچیده تری را در مقایسه با ویرایشگر اصلی یک سرویس وب میل بنویسید و قالب بندی کنید.
ایمیل خود را با یک دامنه ایمیل سفارشی و خدمات میزبانی ایمیل اختصاصی حرفه ای تر کنید
هنگامی که یک دامنه ایمیل سفارشی و میزبانی ایمیل اختصاصی را از طریق یک کنترل پنل سفارشی انتخاب میکنید میزبانی از هر نوع را آسان میکند چه میزبانی وبسایت یا ایمیل تجاری،به هرحال از مزایای آن بهرهمند خواهید شد.
ارائه دهندگان میزبانی ممکن است هنگام ثبت دامنه برای یک وب سایت یک ایمیل دامنه سفارشی را به صورت رایگان ارائه دهند. این میزبانی ایمیل بی نظیر و بسیار مقرون به صرفه برای شما است. بنابراین، آن را آزمایش کنید تا ببینید که آیا راه حل مناسب میزبانی ایمیل برای تجارت شما است یا خیر.
سامسونگ ابزار جدیدی به نام Message Guard را معرفی کرده است که مانند آنتی ویروس در گوشی های گلکسی عمل می کند. این قابلیت میتواند از کاربران در برابر حملات بدون کلیک در پیامک ها حفاظت کند. به دلیل رواج زیاد این حملات سامسونگ این ابزار آنتی ویروس جدید را توسعه داده است. در این حملات میتوان بد افزار ها و کدهای مخرب را بدون تعامل با کاربر روی دستگاه نصب کرد.
ابزار جدید سامسونگ با نام Message Guard مخصوص کاربران گلکسی است که قرار است در ابتدا روی گوشی های گلکسی اس 23 مورد استفاده قرار بگیرد و سپس کلیه کاربران میتوانند به این قابلیت مجهز شوند. این ویژگی در حال حاضر تنها برای اپلیکیشن پیامک سامسونگ و گوگل قابل استفاده است و می تواند تمام فایل های ورودی به دستگاه را از لحاظ بدافزار و ویروس مورد بررسی قرار دهد.
به گفته سامسونگ این قابلیت می تواند دستگاه کاربران را نسبت به تهدیداتی مانند PNG ،JPG/JPEG ،GIF ،ICO ،WEBP ،BMP و WPMP ایزوله کند. نحوه کارکرد این قابلیت بدین گونه است که با اسکن کردن فایل ها می توانند کد مخرب را در آنها شناسایی کرده و به کاربر نمایش دهد.
آنتی ویروس جدید سامسونگ برای کاربران از طریق بروزرسانی نرم افزاری قابل استفاده خواهد بود. پس از نصب نیز به صورت بی سر و صدا در پس زمینه بررسی های خود را انجام داده و مزاحمتی برای کاربر ایجاد نمی کند.
حملات بدون کلیک در سالهای اخیر به شدت رواج داشته است. از مهمترین آن که در سال 2020 کشف شد مهاجمان تلاش داشتند تا جاسوس افزار پگاسوس را در گوشی های خبرنگاران و سیاستمداران از طریق آسیب پذیری iMessage راه اندازی کنند.
Google Trends یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی است که به کاربران کمک میکند تا بینش و ایدههایی درباره الگوهای جستجوی افراد نه تنها در جستجوی Google بلکه در Google News، Google Images، Google Shopping و YouTube کسب کنند.
گوگل، کلمه ای که تغییرات شگرفی در زندگی ما ایجاد کرده است! این موتور جستجو ازهرموتور جستجوی دیگری پیشی گرفته است و بیش از 88 درصد از بازار موتورهای جستجوی جهان را به خود اختصاص داده است.
برای اثبات اینکه چگونه گوگل به بخشی ضروری از زندگی روزمره ما تبدیل شده است کافی است بدانیم بیش از 1.5 میلیارد کاربر در سراسر جهان عضو گوگل هستند و 6.3 میلیارد جستجو در روز را از آن خود کرده است وگوگل تنها فقط موتور جستجو نیست، بلکه بسیاری از ابزارهای پشتیبانی دیگر مانند - Google My Business، Google AdWords، Google Trends، Google Drive، Google Alerts، YouTube، Google. AdSense وابزارهای بسیار دیگری که Google با معرفی آنها قصد تغییر چهره تحقیقات و بازاریابی آنلاین را دارد ، در میان ابزارهای کاربردی google، قصد داریم تا با معرفی Google Trendsاین ابزار کاربردی که اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد به برخی از کاربردهای آن اشاره کنیم.
راه های استفاده از ترندهای گوگل
Google Trends یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی است که به کاربران کمک میکند تا بینش و ایدههایی درباره الگوهای جستجوی افراد نه تنها در جستجوی Google بلکه در Google News، Google Images، Google Shopping و YouTube کسب کنند.
این نشان می دهد که هر چند وقت یکبار یک عبارت جستجوی خاص با کل ترافیک جستجوی سایت در طول زمان در موتور جستجوی Google قرار می گیرد. به بیان ساده، محبوبیت یک عبارت جستجو شده در گوگل را نشان می دهد. آخرین نسخه Google Trends که در ابتدا در سال 2006 معرفی شد، در می 2018 منتشر شد.
Google Trends چگونه کار می کند؟
وقتی نوبت به ارزیابی عملکرد استراتژی سئوی یک شرکت می رسد، Google Trends یک ابزار فوق العاده است. این نه تنها به کاربران نشان میدهد که کدام تمها و پرسشها در جستجوها محبوب بودهاند، بلکه دادههایی را نیز در مورد تعداد دفعات جستجوهای مختلف که از سال 2004 تا آخرین ساعت (حداکثر زمان در یک دوره خاص ارائه میدهد) را شامل میشود.
سپس گوگل می تواند داده ها را با ایجاد نمودار به صورت روند موضوع جستجو شده در دوره ای که شما مشخص کرده اید، با نمودار تصویر کرده و به شما امکان می دهد نتایج را به سرعت تجزیه و تحلیل کنید. نمودار شاخص حجم جستجو را می توان برای تحلیل نتایج، حداکثر پنج جستجوی مجزا به طور همزمان مورد استفاده قرار داد و به شما امکان انجام تجزیه و تحلیل و تحقیق مقایسه را می دهد. جای تعجب نیست که همه شرکت ها و برندهای مبتنی بر SEO ترجیح می دهند از Google Trends برای تحقیقات بازار استفاده کنند.
راهنمای گام به گام استفاده از Google Trends برای تحقیقات بازار
ابتدا Google Trends را باز کنید و موضوع مد نظر خود را در نوار جستجو وارد کنید. به محض ورود به موضوع، چهار فیلتر وجود دارد که بیشتر به تنظیم یک موقعیت و ارائه نتایج جستجوی دقیق تر کمک می کند. این گزینه ها عبارتند از:
منطقه موقعیت مکانی - این به ایجاد موقعیت جغرافیایی جستجوی شما کمک می کند.
برآورد زمانی – از سال 2004 تا آخرین ساعت روز جاری متغیر است.
دسته بندی های گسترده - شامل 25 دسته بندی گسترده مانند هنر و سرگرمی، کتاب و ادبیات، بهداشت، علم و غیره است. هر یک از این دسته بندی های گسترده شامل چندین زیرمجموعه است.
نوع جستجو: جستجوی تصویر، جستجوی اخبار، خرید گوگل، جستجوی یوتیوب.
پس از پیمایش، گزینه های بیشتری برای اصلاح جستجوی خود دریافت می کنید -
مناطق فرعی: این کمک می کند تا جستجوی شما را به یک موقعیت جغرافیایی دقیق تر تقسیم کنید.
موضوعات مرتبط: فهرستی از موضوعات مرتبط را نشان می دهد.
Related Queries: جستجوی پرس و جوهای مرتبط را نشان می دهد.
اکنون سوال مهم این است که چگونه از Google Trends برای تحقیقات بازار استفاده کنیم؟
1. درک و اجرای تحقیق کلمات کلیدی
تحقیق کلمات کلیدی یک جزء بسیار حیاتی در تحقیقات بازار و تجارت مرتبط با سئو است. به تعداد دفعاتی که یک موضوع معین توسط کاربران جستجو شده است، در یک بازه زمانی محدود اشاره دارد. از طریق داده های تحقیق کلمات کلیدی، می توانید ترافیک را به سایت خود هدایت کنید. با Google Trends میتوانیم هر کلمه کلیدی را جستجو کنیم و عملکرد آن را در مدتی مشاهده کنیم.
و شما می توانید چنین داده هایی را از کلمات کلیدی محبوبی که نه تنها در گوگل بلکه در یوتیوب جستجو شده اند به دست آورید. Google Trends به دریافت ایده در مورد تقاضا یا محبوبیت هر کلمه کلیدی/روند کمک می کند. انتخاب کلمات کلیدی محبوب و استفاده از آنها در مقالات خود، به سازندگان محتوا کمک می کند تا ترافیک بیشتری را جذب کنند و محبوبیت کسب کنند. همچنین، کارآفرینان و تجار از Google Trends برای تحقیقات بازار استفاده می کنند.
این به آنها کمک می کند تا در مورد زمان افزایش تقاضا برای محصولاتشان در بازار ایده بگیرند. بر این اساس، آنها کمپین های تبلیغاتی و پیشنهادهای تبلیغاتی را برای رونق کسب و کار خود و کسب سود بیشتر راه اندازی می کنند. به عنوان مثال، یک شرکت فروش تهویه مطبوع، جستجو در روندهای گوگل را انجام می دهد.
با استفاده از بازه زمانی تا به امروز، و با انتخاب مکان به عنوان هند، کاربر ایده روشنی از افزایش تقاضا برای تهویه مطبوع، در حدود می و ژوئن، هر سال به دست می آورد. و از آنجایی که این روند هر ساله ثابت است، از سال 2004 هیچ شکی در صحت آن وجود ندارد. این به برنامه ریزی و آماده سازی یک مدل کسب و کار سودمند و ایجاد بیشترین تقاضا برای آن می کند.
2. دریافت کلمات کلیدی مرتبط
یکی دیگر از راههای سودمند برای استفاده از Google Trends برای تحقیقات بازار، تمرکز بر پیشنهادات آن برای جستجوهای مرتبط است. این فواید متعددی دارد. این به شما امکان می دهد موضوع خود را گسترش دهید و سرنخ هایی برای تحقیقات بیشتر پیدا کنید. این پیشنهادها با توجه به محبوبیت نشان داده می شوند و همچنین جزئیات درصد حجم جستجوی هر موضوع را ارائه می دهند. صفحه جستجوهای پرطرفدار و بخشهای مربوط به «پرسشها» و «موضوعات» به شما کمک میکنند تا ایدههای جدیدی برای کلمات کلیدی پیدا کنید.
با در نظر گرفتن مثال قبلی تهویه مطبوع، موضوعات مرتبط در Google Trends عبارتند از - اینورتر برق، تهویه مطبوع خورشیدی، و غیره. این به گسترش ایده کسب و کار و سفارشی کردن آن با توجه به نیازهای رو به رشد کمک می کند.
آنچه را که به عنوان موضوعات و پرس و جوهای مرتبط می بینید در اینجا آمده است:
نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن توجه کرد، اصطلاح " break out " است. این کلمات کلیدی بسیار ارزشمند هستند، زیرا می توانید از آنها در مقاله خود برای قرار گرفتن در اولین شکاف در صفحه جستجوی Google استفاده کنید. این کلمات کلیدی پرطرفدار ترافیک را به سمت محتوای شما جذب میکنند و باعث میشوند در صفحه جستجوی گوگل جایگاه مطلوبی کسب کنید.
با این حال، چنین کلمات کلیدی اغلب به نظر می رسد مد هستند و نه روند واقعی. بنابراین بهترین راه برای بررسی دوام این کلمات کلیدی « break out »، افزایش بازه زمانی است. اگر آنها برای مدت طولانی همچنان "برک آوت" هستند، تنها در این صورت یک استراتژی محتوا در اطراف آنها ایجاد کنید. به این ترتیب هرگز نمی توانید با روندها اشتباه کنید و محتوای شما به زودی محو نمی شود. آگاهی از چنین جزئیات فنی و استفاده از Google Trends برای تحقیقات بازار بسیار مهم است.
3. جستجوی خود را بر اساس زمان و مکان فیلتر کنید
وقتی از Google Trends برای تحقیقات بازار استفاده می کنید، بسیار مهم است که بتوانید بین یک مد و یک روند واقعی تمایز قائل شوید. این را می توان با انتخاب یک بازه زمانی بزرگتر به جای یک سال یا چند ماه انجام داد. در ابتدا به سراغ وسیع ترین چارچوب زمانی بروید ( 2004 تا کنون). این به داشتن یک ایده کلی در مورد موضوع و روندهای آن در طول زمان کمک می کند.
سپس آن را به بازههای زمانی باریکتری مانند 5 سال گذشته، 12 ماه گذشته و 90 روز گذشته تقسیم کنید تا ایدهای در زمان واقعیتر در مورد بازار به دست آورید. به همین ترتیب، مکان را از کشوری به شهر دیگر تقسیم کنید تا یک دید کلی از بازار محلی داشته باشید. این به جمعآوری اطلاعات دقیقتر درباره برند، در سطح ریز کمک میکند.
در ادامه مثال قبلی کولر گازی، دیدیم که الگوهای تقاضای آن با استفاده از موقعیت هند یکنواخت است. با این حال، هنگامی که آن را به مکانهای خاص تقسیم میکنیم، در طول 5 سال گذشته، متوجه میشویم که الگوهای تقاضا به طور قابل توجهی تغییر میکند. این اطلاعات مکان و زمان خاص به شما کمک می کند تا برنامه کسب و کار یا استراتژی محتوای خود را سفارشی کنید.
همچنین ممکن است بخواهید بخوانید: سئو برای بازاریابی دیجیتال موفق
4. برای تحقیقات بازار بهتر، کلمات کلیدی روند صعودی و روند نزولی را مقایسه کنید
دو نوع کلمه کلیدی وجود دارد - یکی که برای مدت طولانی تر وجود دارد و دیگری برای مدت زمان کوتاه تری وجود دارد. تحقیقات سریع در Google Trends نشان می دهد که کدام کلمه کلیدی است -
کلمه کلیدی با روند صعودی – اگر یک کلمه کلیدی در بلندمدت روند صعودی داشته باشد، به این معنی است که یک روند پایدار برای ایجاد محتوا است.
کلمه کلیدی با روند نزولی – اگر یک کلمه کلیدی در بلندمدت روند داشته باشد اما به آرامی کاهش یابد، به این معنی است که کاربران علاقه خود را به آن از دست می دهند.
هنگامی که از Google Trends برای تحقیقات بازار استفاده می کنید، بسیار مهم است که بدانید ایجاد محتوا بر روی کلمات کلیدی با روند صعودی همیشه پاداش بیشتری دارد، زیرا باعث جذب ترافیک برای مدت طولانی می شود. به عنوان مثال، قابل توجه است که چگونه تقاضا برای کلاس های آنلاین از اواسط سال 2020 به دلیل بیماری همه گیر افزایش یافت، در حالی که تقاضا برای کلاس های فیزیکی در پایین ترین حد خود قرار داشت.
با این حال، با گذشت زمان و مقابله موفق با همهگیری، کلاسهای آنلاین به تدریج محبوبیت خود را از دست میدهند و کلاسهای فیزیکی به تدریج افزایش مییابند. بنابراین اگر صاحب یک مؤسسه آکادمیک یا مربیگری یا حرفه ای هستید، این بینش ارزشمند در مورد کلمات کلیدی روند صعودی و روند رو به پایین با استفاده از Google Trends به شما کمک می کند تا کلاس های خود را برنامه ریزی کنید.
5. اغلب از گزینه های جستجوی پیشرفته استفاده کنید
یکی از ویژگی های بسیار منحصر به فرد Google Trends که عموماً توسط کاربران Google Trend نادیده گرفته می شود، همین ویژگی می باشد:
جستجوی وب (تنظیمات پیش فرض)
جستجوی تصویر
جستجوی اخبار
خرید گوگل
جستجوی YouTube
هر زمان که از Google Trends برای تحقیقات بازار استفاده می کنید، مطمئن شوید که روی همه این فیلدها کلیک کرده اید. هر بخش منجر به سرنخ های متفاوتی به بازارهای بالقوه خواهد شد. علاوه بر این، به ایجاد ایده های جدید برای کلمات کلیدی برای محتوای شما کمک می کند و در مورد شرکت های رقیب نیز ایده می دهد. در ادامه مثال، کلمه کلیدی "Air Conditioners" را جستجو می کنیم و از ویژگی Google Shopping استفاده می کنیم و این چیزی است که به دست می آوریم.
همه موضوعات مرتبط به ما یک ایده منصفانه در مورد رتبه بندی شرکت های رقیب مختلف A.C می دهد. همچنین به گزینه "Rising" در بالای صفحه کلید مربوطه توجه کنید
هر زمان که از Google Trends برای تحقیقات بازار استفاده می کنید، مطمئن شوید که روی همه این فیلدها کلیک کرده اید. هر بخش منجر به سرنخ های متفاوتی به بازارهای بالقوه خواهد شد. علاوه بر این، به ایجاد ایده های جدید برای کلمات کلیدی برای محتوای شما کمک می کند و در مورد شرکت های رقیب نیز ایده می دهد. در ادامه مثال، کلمه کلیدی "Air Conditioners" را جستجو می کنیم و از ویژگی Google Shopping استفاده می کنیم و این چیزی است که به دست می آوریم.
همه موضوعات مرتبط به ما یک ایده منصفانه در مورد رتبه بندی شرکت های رقیب مختلف A.C می دهد. همچنین به گزینه "Rising" در بالای کلمات کلیدی مرتبط توجه کنید. این گزینه "Rising" یک ابزار بسیار موثر برای SEO است، زیرا روندهای جدید آینده را نشان می دهد. تحقیق کامل در مورد کلمات کلیدی «در حال افزایش» به شدت به نویسندگان محتوا توصیه می شود، زیرا ممکن است شما را به یک موضوع پرطرفدار هدایت کنند و موقعیت اول را در صفحه جستجوی Google کسب کنند.
در صورتی که فردی بخواهد گوشی خود را بفروشد یا به دیگری منتقل کند، باید حتما فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهد؛ بنابراین اگرچه بحث سرقت و ردیابی گوشیهای سرقتی از اهداف اصلی طرح رجیستری نبوده است، اما این پروژه میتواند به ردیابی گوشیهای به سرقترفته کمک کند.
همچنین درصورتیکه گوشی حاوی سیمکارت گم شود یا به سرقت برود، میتوان از راهکارهایی که اپراتورهای تلفن همراه در نظر گرفتهاند استفاده کرد. مشترکان اپراتور اول تلفن همراه برای ردیابی گوشی مفقودشده یا بهسرقترفته خود میتوانند شماره سریال گوشی مندرج روی جعبه گوشی را از طریق خطوط دائمی این اپراتور، ارسال و سرویس ردیابی گوشی را فعال کنند. مشترکان اپرتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) نیز میتوانند پس از گذشت پنج روز از مسدود کردن خط، کد #6101* را از یک خط ایرانسلی شمارهگیری و شماره سریال IMEI گوشی مفقودشده را وارد کند.
گوشیهای هوشمند هم راهکارهایی را برای یافتن گوشیهای گمشده و به سرقت رفته در نظر گرفتهاند. اگر گوشی شما گم شده یا به سرقت رفته باشد، دو راهحل کلی برای یافتن مکان فعلی آن وجود دارد که البته هر کدام از این روشها مستلزم این است که قبلا چنین مواردی را پیشبینی کرده باشید. به طور کلی یافتن مکان گوشی با استفاده از اینترنت و GPS میسر است.
یکی از این روشهای دیگر استفاده از اکانت گوگل است؛ برای اینکه بعدا بتوانید از قابلیت Android Device Manager که یکی از قابلیتهای کاربردی گوگل است، استفاده کنید، حتما باید یکبار از گوشی اندرویدی خود وارد اکانت جیمیل خود شوید؛ در صورتی که گوشی شما گم شده باشد، میتوانید با وارد کردن اطلاعات اکانت خود، مکان فعلی گوشی خود را شناسایی کنید.
گزینه دیگر «Lock» است که با استفاده از این قابلیت میتوانید در صورت گم شدن گوشی، گوشی خود را قفل کرده و حتی برای آن پسورد بگذارید. همچنین گزینه Erase برای مواردی است که گوشی شما گم شده و میتوانید با استفاده از این گزینه، اطلاعات حساسی که در گوشی دارید را پاک کنید. البته در صورتی میتوانید از این قابلیت استفاده کنید که گوشیتان به اینترنت متصل باشد. دارندگان گوشیهای آیفون نیز میتوانند از قابلیت «Find My iPhone» برای پیدا کردن دستگاه خود استفاده کنند و اقدامات دیگری نیز برای در امنیت نگه داشتن اطلاعات خود انجام دهند.
در کنار موارد گفته شده، سادهترین راه این است که با موبایل خود تماس بگیرید. اگر گوشی شما گم شده باشد، تماس گرفتن با آن میتواند باعث شود تا کسی در نزدیکی موبایل، آن را پیدا کرده و به دستتان برساند. سامانه پیامکی اپراتورها، به کاربران کمک میکند تا موبایل گم شده یا دزدیده شده خود را ردیابی کنند.
همچنین توصیه می شود اگر گوشی شما دزدیده یا گم شد، شناسه IMEI آن را در همیاب 24 ثبت کنید زیرا همیاب 24 یک سامانه کشوری برای ردیابی گوشیهای دزدیده شده است. این کار باعث میشود تا اطلاعات موبایل شما به کلانتریها، بازرسیهای مرزی، اصناف و اپراتورهای مخابراتی در سراسر کشور فرستاده شود و در صورت پیدا شدن آن، به شما اطلاع داده شود.
گفتنی است، تمامی این اقدامات درصورتی میتواند سودمند باشد که گوشی از زمانی که گم شده یا به سرقت رفته، تا زمانی که شما میخواهید آن را ردیابی کنید خاموش نشده باشد، زیرا در آن صورت تا زمانی که گوشی بار دیگر روشن شود، امکان ردیابی آن وجود ندارد.