‫ اتوماسیون باعث پذیرش هوش مصنوعی می‌شود

بیشتر کسب‌وکارها از هوش مصنوعی برای خودکارسازی فرآیندهای فناوری اطلاعات و شناسایی تهدیدات امنیتی بالقوه استفاده می‌کنند، اما فقدان مهارت‌های مرتبط با هوش مصنوعی مانع از بهره‌مندی آنها از مزایا می‌شود.

 

 روز به روز کسب‌وکارها به هوش مصنوعی (AI) روی می‌آورند تا فرآیندهای فناوری اطلاعات خود را خودکار کنند و به شناسایی تهدیدات امنیتی بالقوه کمک کنند، اما فقدان مهارت‌های مرتبط با هوش مصنوعی مانعی کلیدی برای بهره‌مندی از چنین طرح‌هایی است.

 

بر اساس یک مطالعه IBM، حدود 42 درصد از سازمان‌ها در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و 59 درصد آنها برای تسریع و افزایش سرمایه گذاری خود در این فناوری برنامه ریزی می کنند. 40 درصد دیگر به طور فعال در حال بررسی استفاده از هوش مصنوعی خود هستند، این مطالعه نشان داد که از 8584 متخصص فناوری اطلاعات در سراسر جهان از جمله استرالیا، سنگاپور، هند، کره جنوبی، آلمان، ایالات متحده و بریتانیا نظرسنجی شد. این نظرسنجی که توسط Morning Consultانجام شد، در ماه نوامبر انجام شد.

 

هند، امارات متحده عربی، سنگاپور و چین از نظر استفاده از هوش مصنوعی به ترتیب با 59٪، 58٪، 53٪ و 50٪ جلوتر هستند. در مقایسه، 29 درصد در استرالیا، 28 درصد در اسپانیا و 26 درصد در فرانسه به طور فعال از هوش مصنوعی استفاده می کنند.

 

علاوه بر این، 85٪ در چین و 74٪ در هند با برنامه‌های خود برای تسریع پذیرش هوش مصنوعی پیشرو هستند، در مقایسه با 35٪ در کانادا و 38٪ در استرالیا که احتمالاً همین کار را انجام می دهند.

 

در کل، 59 درصدی که هوش مصنوعی را مستقر کرده اند یا در حال بررسی هستند، می گویند که سازمان آنها در دو سال گذشته به سرمایه گذاری یا عرضه آنها سرعت بخشیده است. حدود 44 درصد به سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه اشاره می کنند، در حالی که 39 درصد سرمایه گذاری های خود را به سمت مهارت های مجدد هوش مصنوعی و توسعه نیروی کار هدایت می کنند.

 

با احیای اخیر هوش مصنوعی مولد، 38 درصد می گویند که سازمان آنها در حال پیاده سازی چنین ابزارهایی است و 42 درصد دیگر در حال بررسی برنامه هایی برای انجام این کار هستند.

 

با این حال، 57٪ خاطرنشان کردند که حریم خصوصی داده ها یک بازدارنده کلیدی در پذیرش هوش مصنوعی مولد است، در حالی که 43٪ نگرانی خود را در مورد اعتماد و شفافیت ابراز می کنند.

 

در پاسخ به این سوال که چرا آنها برنامه هایی را برای پذیرش هوش مصنوعی اتخاذ کرده اند یا در حال بررسی هستند، 33 درصد به اتوماسیون فرآیندهای فناوری اطلاعات اشاره می کنند و 26 درصد به امنیت و شناسایی تهدید اشاره می کنند. 25 درصد دیگر از برنامه هایی برای استقرار هوش مصنوعی برای نظارت و مدیریت استفاده می کنند، در حالی که 24 درصد این کار را برای تجزیه و تحلیل تجاری یا هوش انجام می دهند.

 

با این حال، 33 درصد می گویند که فقدان مهارت ها و تخصص های هوش مصنوعی مانع پذیرش موفقیت آمیز آنها شده است و 25 درصد از پیچیدگی بیش از حد داده غرق شده اند. حدود 23 درصد خاطرنشان کردند که نگرانی های اخلاقی مانع پذیرش موفقیت آمیز هوش مصنوعی آنها می شود، در حالی که 22 درصد ابتکارات هوش مصنوعی را برای ادغام و مقیاس بسیار دشوار توصیف می کنند و 21 درصد نیز پذیرش هوش مصنوعی را پرهزینه می دانند. 21 درصد دیگر نیز به کمبود ابزار برای ساخت مدل های هوش مصنوعی اشاره می کنند.

 

حدود 20 درصد بر این باورند که سازمان‌هایشان کارکنانی با مهارت‌های مناسب برای استفاده از هوش مصنوعی یا ابزارهای اتوماسیون ندارند و 16 درصد نمی‌توانند استخدام‌های جدیدی با چنین مهارت‌هایی برای پر کردن شکاف پیدا کنند.

 

در میان کسانی که سازمان‌هایشان از هوش مصنوعی برای رفع کمبود نیروی انسانی استفاده می‌کنند، 55 درصد این کار را برای کاهش کارهای دستی یا تکراری با ابزارهای اتوماسیون انجام می‌دهند. 47 درصد دیگر به هوش مصنوعی روی آورده اند تا پاسخ ها و اقدامات خود خدمات مشتری را خودکار کنند.

 

در شناسایی محرک‌های کلیدی پذیرش، این مطالعه نشان داد که 45 درصد از پاسخ‌دهندگان، هوش مصنوعی را اکنون با پیشرفت‌هایی در چنین ابزارهایی در دسترس‌تر می‌دانند. 37 درصد دیگر افزایش میزان هوش مصنوعی تعبیه شده در نرم افزارهای سازمانی استاندارد را دلیلی برای پذیرش خود عنوان می کنند.

 

علاوه بر این، 43 درصد از سهولت استقرار به عنوان یک تغییر مهم برای هوش مصنوعی در سال های اخیر یاد می کنند، در حالی که 42 درصد به شیوع رو به رشد داده ها، هوش مصنوعی و مهارت های اتوماسیون اشاره می کنند.

 

و در حالی که 85 درصد موافقند که مصرف‌کنندگان به احتمال زیاد خدمات کسب‌وکارهایی با شیوه‌های هوش مصنوعی شفاف و اخلاقی را انتخاب می‌کنند، فقط 27 درصد می‌گویند که سازمان آنها گام‌هایی برای کاهش تعصب در تلاش‌هایشان به سمت هوش مصنوعی قابل اعتماد برداشته است. 41 درصد دیگر اقداماتی را اتخاذ کرده اند تا اطمینان حاصل کنند که می توانند تصمیمات مدل های هوش مصنوعی خود را توضیح دهند، در حالی که 44 درصد می گویند که در حال توسعه سیاست های اخلاقی هوش مصنوعی هستند.