حملات DDoS
در حالی که شرکت VoIPهنوز پیش بینی از درآمد خود را در سال مالی جدید در حال بررسی بود، این حمله باعث کاهش 700000 دلاری درآمد در سه ماهه سوم شد.
غول VoIP Bandwidth.comدرآمد سه ماهه سوم خود را در روز دوشنبه گزارش داد و درآمدی معادل 131 میلیون دلار داشت. اما این شرکت در انتشار دیگری خاطرنشان کرد که حمله اخیر DDoSبرای کل سال مالی "بین 9 تا 12 میلیون دلار" برای آنها هزینه خواهد داشت.
این شرکت در 26 اکتبر سندی را به کمیسیون SECارسال کرد که در آن توضیح داد که این حمله باعث "کاهش حدود 700000 دلاری درآمد سه ماهه سوم 2021 از حجم تراکنش های از دست رفته و اعتبارات مشتری" شد.
بر اساس دادههای اولیه استفاده و اطلاعات شناخته شده فعلی، این شرکت تخمین میزند که تأثیر حمله DDoSممکن است درآمد CPaaSرا برای کل سال 2021 به میزان بین 9 تا 12 میلیون دلار کاهش دهد، با احتساب تأثیر 0.7 میلیون دلاری ذکر شده در درآمد. سه ماهه سوم، این شرکت در یک پرونده گفت.
در تماس درآمد روز دوشنبه، Bandwidthگفت بسیاری از مشتریانی که پس از حمله شرکت را ترک کردهاند، قبلاً اعلام کردهاند که ممکن است برگردند، و مدیران نیز خاطرنشان کردند که برای رسیدگی به این حمله باج نپرداختهاند.
در ماه سپتامبر، دیوید مورکن، مدیرعامل Bandwidthتایید کرد که پس از گزارشهایی مبنی بر اینکه سرویس با یک حمله DDoSسروکار دارد، از قطعیها رنج میبرد.
سایر فروشندگان VoIPمانند Accent، RingCentral، Twilio، DialPad، و Phone.comبا قطعی مواجه بودند و به مشتریان می گفتند که مشکلات مربوط به یک "ارائه دهنده بالادستی" است.
منبعی که خواست نام آنها را مخفی کند، گفت که مشتریان آنها با شماره تلفنهای منتقل شده خود با مشکلات بزرگی روبرو هستند و نمیتوانند هیچ تغییری مانند ارسال تلفنها ایجاد کنند. این شرکت یک فروشنده پایین دستی محصولات میزبان پهنای باند است و گفت که آنها یک شرکت مخابراتی بزرگ را میشناختند که به دلیل وضعیت پهنای باند "در حالت اضطراری قرار داشت".
در حالی که این حمله باعث قطعی برای چند روز شد و شرکت زیانهای مورد انتظار خود را گزارش کرد، مورکن گفت که تاثیر کمی بر سه ماهه موفقیت آمیز آن داشته است.
"ما مطابق با اخلاق خود برای انجام کار درست برای مشتریان خود، به برخی از مشتریان خود کمک کردیم تا ترافیک را از پلتفرم ما در طول حمله کاهش دهند. در حالی که این ترافیک شروع به بازگشت کرده است، ما معتقدیم که شاهد یک مشکل خواهیم بود. تاثیر اصلی این حجم از دست رفته عمدتا در سه ماهه چهارم بود. ما معتقدیم که اکنون قوی تر از همیشه هستیم و بر خدمات رسانی به مشتریان خود متمرکز شده ایم."
چندین شرکت VoIPحملات DDoSرا در چند ماه گذشته گزارش کردند و محققان Cloudflareگفتند که چندین "حمله HTTP DDoSتنظیم کننده رکورد" را مشاهده کرده اند و به ظهور حملات DDoSباج خواه به ارائه دهندگان خدمات VoIPاشاره کردند.
ارائه دهنده VoIPمستقر در کانادا VoIP.msگفت که در اوایل سال جاری با یک حمله DDoSباج گیر یک هفته ای مبارزه کرد. گروه باج افزار REvilبرای پایان دادن به این حمله 4.5 میلیون دلار باج خواست.
منبع
زدنت