این نظرسنجی نشان داد که 51 درصد از مردم حداقل یک بار در ماه رمز عبور خود را بازنشانی میکنند زیرا نمیتوانند آن را به خاطر بسپارند و در کنار این موضوع، 15 درصد از افراد به صورت هفتگی این کار را انجام میدهند.
بیش از نیمی از مصرف کنندگان مجبور شدهاند حداقل یک بار در ماه رمز عبور خود را بازنشانی کنند زیرا در به خاطر سپردن آن مشکل دارند و تنها 6 درصد این نوع احراز هویت را ایمن توصیف میکنند.
در عوض، 53 درصد معتقد بودند که اسکن اثر انگشت از رمزهای عبور ایمن تر است، در حالی که 47 درصد تشخیص چهره را انتخاب کردند، مطالعه موسسه امنیت سایبریEntrust نشان داد که از 1450 پاسخ دهنده در 12 بازار جهانی نظرسنجی کرد. این افراد شامل فرانسه، ایالات متحده و بریتانیا و همچنین 400 پاسخ دهنده از چهار شهر آسیا-اقیانوسیه در سنگاپور، استرالیا، ژاپن و اندونزی بودند.
جالب اینجاست که 41٪کدهای پین 4 یا 6 رقمی را امن تر از رمزهای عبور میدانستند.
این نظرسنجی نشان داد که 51٪حداقل یک بار در ماه رمز عبور خود را بازنشانی میکنند زیرا نمیتوانند آن را به خاطر بسپارند، از جمله 15٪که هر هفته این کار را انجام میدهند.
در چهار بازار آسیا و اقیانوسیه، 41 درصد اعتراف کردند که حداقل یک بار در ماه رمز عبور خود را بازنشانی میکنند در حالی که تقریباً 10 درصد این کار را به صورت هفتگی انجام میدهند. با انتخاب بین بیومتریک یا رمز عبور، حدود 75٪حداقل نیمی از موارد اول را انتخاب میکنند، در حالی که یک سوم هر زمان که در دسترس باشد، بیومتریک را انتخاب میکنند.
در سطح جهانی، 58 درصد حداقل نیمی از موارد بیومتریک را به جای رمز عبور انتخاب می کنند و 33 درصد همیشه این کار را انجام می دهند و 16 درصد گفته اند که هرگز بیومتریک را انتخاب نمیکنند.
در میان کسانی که مخالف انجام این کار بودند، یک سوم بیومتریک را دست و پا گیرتر از رمزهای عبور توصیف کردند، در حالی که 22 درصد گفتند دستگاه هایشان از این نوع احراز هویت پشتیبانی نمیکند. حدود 17 درصد به نگرانی های امنیتی در مورد بیومتریک اشاره کردند.
مارک روچی، افسر ارشد امنیت اطلاعاتEntrust گفت: "هیچ راه درستی برای سازمانها برای احراز هویت مشتری، کارمند یا شهروندی وجود ندارد." "همیشه یک معاوضه بین ارائه تجربیات دسترسی نسبتاً بدون اصطکاک و گنجاندن تدابیری است که تأیید می کند کاربران همان چیزی هستند که ادعا می کنند هستند. روش های احراز هویتی که شما استفاده می کنید می تواند و باید بسته به شرایط تغییر کند، مانند حساسیت داده هایی که کاربران به آنها دسترسی دارند، خواه تغییر کند. شما در حال خدمت رسانی به مشتریان یا کارمندان هستید، یا اگر رفتارهای نامتعارفی برای ورود به سیستم نشان داده شده است."
پذیرش بیش از از دست دادن کنترل داده ها
این مطالعه همچنین برخی از افشاگری های جالب در مورد نگرش مصرف کنندگان نسبت به مالکیت اعتبار دیجیتال و داده های شخصی آنها را نشان داد.
کمتر از نیمی از آنها، یعنی 45 درصد، معتقد بودند که مالک اطلاعات شخصی خود هستند. حدود 28٪گفتند که داده های آنها متعلق به کسی است که آن را کنترل می کند، در حالی که 27٪گفتند که مالکیت متعلق به صادرکننده است.
این احساسات ممکن است به احساس پاسخدهندگان در مورد کنترل دادهها مرتبط باشد، با 74% که به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود برای دسترسی به کالاها، خدمات و برنامهها اجتنابناپذیر است.
در پاسخ به این سوال که آیا احساس راحتی میکنند که هویت آنلاین خود را به سازمانهایی که برای بهبود تجربه کاربری به آنها اعتماد دارند، بسپارند، 54 درصد گفتند که این کار را خواهند کرد. با این حال، 46٪چیز دیگری را احساس کردند و گفتند که باید تنها کسی باشند که مالکیت هویت دیجیتال خود را دارد.
در آسیا و اقیانوسیه، 75 درصد نیز موافق بودند که به اشتراک گذاری داده های شخصی خود برای دسترسی به محصولات و خدمات اجتناب ناپذیر است. نیمی از آنها با اعتماد به سازمان ها برای داشتن و ذخیره هویت دیجیتال خود راحت هستند، در حالی که نیمی دیگر اینطور نبودند.
برای کمک به آنها احساس کنترل بیشتر بر داده های خود، 42٪در سراسر جهان به توانایی لغو دسترسی اشاره کردند، در حالی که 32٪مایلند سازمان هایی را که به اطلاعات شخصی آنها دسترسی دارند، بشناسند. 30 درصد دیگر مایلند سیاست حفظ حریم خصوصی سازمان را بدانند و 19 درصد گفتند که نامه نباید حاوی اطلاعات شخصی باشد.
در پاسخ به این سوال که آیا آنها نوعی هویت الکترونیکی دارند، 43 درصد پاسخ مثبت دادند و 36 درصد پاسخ منفی دادند. حدود 21 درصد از داشتن گذرنامه مطمئن نبودند، که به گفته انتراست ممکن است نشان دهد که برای مثال، همه پاسخ دهندگان در ایالات متحده نمی دانستند که دولت آنها از سال 2006 به طور خودکار برای همه دارندگان گذرنامه دیجیتال صادر کرده است. فقط 27 درصد در کشور گفتند. آنها هویت الکترونیکی داشتند.
در کل، 70 درصد از یک فرم دیجیتالی از شناسه صادر شده توسط دولت در صورت موجود بودن استفاده می کنند که اکثریت آنها راحتی را به عنوان بهترین مزیت ذکر می کنند. با این حال، در حالی که 49٪گفتند که امنیت بیشتر دلیل استفاده از شناسه الکترونیکی است، 45٪نگرانی های امنیتی را دلیل عدم استفاده از آنها ذکر کردند. 36 درصد دیگر به سرقت هویت به عنوان نگرانی خود برای انتخاب در برابر شناسه دیجیتال اشاره کردند.
در آسیا و اقیانوسیه، حدود 20 درصد از داشتن شناسه الکترونیکی مطمئن نبودند، هرچند، 70 درصد در صورت وجود از شناسه دولتی استفاده خواهند کرد.
آنودیپ پرهار، مدیر اجراییEntrust، با اشاره به اینکه هویت دیجیتال و فیزیکی هر دو چالش ها و مزایای خود را دارند، گفت: "این یک بازی حاصل جمع صفر نیست. ارائه دسترسی به هر دو فرمت به مصرف کنندگان به آنها این امکان را می دهد که بهترین گزینه را برای آنها یا برای یک موقعیت خاص انتخاب کنند. "
منبع