شفافیت در مورد نحوه دقیق هزینه خدمات ضروری است زیرا سازمانها به دنبال جلوگیری از شوک صورتحساب ناشی از مصرف ابزارهای هوش مصنوعی مولد هستند.
باید در مورد چگونگی شارژ دقیق هوش مصنوعی مولد (AI) شفافیت وجود داشته باشد، زیرا بازیگران بازار عجله دارند تا پیشنهادات خود را کنار بگذارند و مشاغل به دنبال جلوگیری از شوک صورت حساب هستند.
تیم دیلون، موسس و مدیر Tech Research Asia، گفت که شفافیت در مورد استفاده و مدل تجاری چیزی است که سازمانها درخواست می کنند، بنابراین می توانند از افزایش هزینههای پنهان جلوگیری کنند. او خاطرنشان کرد: این نگرانی کلی وجود دارد که آنها شوک صورتحساب را از یک مدل مبتنی بر مصرف تجربه کنند، مشابه اینکه برخی مجبور بودند با این چالش در روزهای اولیه ابر مقابله کنند.
دیلون در مصاحبه ای، در حاشیه دریم فورس 2023 که این هفته در سانفرانسیسکو برگزار شد، گفت: این چیزی است که فروشندگانی مانند Salesforceباید با افزایش خدمات هوش مصنوعی خود به آن پی ببرند.
استفاده از این ابزارها میتواند به طور ارگانیک در یک سازمان رشد کند و از این رو منجر به عدم کنترل و آگاهی از مصرف آنها شود. او گفت همچنین اغلب هیچ سیاستی برای هدایت استفاده از هوش مصنوعی مولد وجود ندارد و افزود که تحقیقات نشان میدهد 40 درصد سازمانها در آسیا-اقیانوسیه ژاپن سیاستهای غیررسمی در مورد چنین ابزارهایی دارند، در حالی که 60 درصد سیاستهای رسمی دارند.
او خاطرنشان کرد که نگرانیها در مورد شوک صورتحساب با نرم شدن اقتصاد، همراه با شرکتهای منطقه که با کاهش بودجه احتمالی روبرو هستند، تشدید میشود. و اگر قیمتها به دلار آمریکا برچسب گذاری شود، مصرف هوش مصنوعی مولد میتواند پیشنهاد گرانی برای مشاغل در برخی از بازارهای آسیا و اقیانوسیه باشد.
با اذعان به اینکه نگرانیها در مورد شوک صورتحساب معتبر هستند، گاوین بارفیلد، معاون رئیس ASEANو مدیر ارشد فناوری Salesforce، گفت که مدلهای قیمتگذاری هنوز به عنوان خدمات هوش مصنوعی مولد تعریف میشوند که به تدریج عرضه میشوند.
بارفیلد گفت: «ما در مراحل اولیه هستیم، بنابراین همه شرکتها با این مسائل درگیر هستند. او خاطرنشان کرد که همان مشکلات زمانی که خدمات ابری برای اولین بار راه اندازی شد، ظاهر شد.
او گفت: «با بلوغ بازار و محصول، این موارد از بین خواهند رفت. به گفته بارفیلد، Salesforceخود به دنبال مدلهای قیمتگذاری متنوعی است، اما در حال حاضر یک سیستم مبتنی بر اعتبار را برای چند سرویس انتخاب کرده است. اینکه چقدر اعتبار مصرف شود بستگی به نحوه فراخوانی مدل هوش مصنوعی برای اجرای پرس و جو دارد.
در ماه جولای، Salesforceاعلام کرد که Sales GPT، که با Sales Cloud Einsteinارسال میشود، با قیمت 50 دلار برای هر کاربر در ماه در دسترس است و شامل تعداد محدودی اعتبار GPTانیشتین است. سرویس GPTکه با سرویس ابر انیشتین ارسال میشود، همچنین 50 دلار برای هر کاربر در ماه قیمت دارد و شامل تعداد محدودی اعتبار GPTانیشتین است.
مشتریان هر یک از سرویسهای هوش مصنوعی مولد میتوانند بستههای Enterprise Expansionرا برای اعتبارات بیشتر خریداری کنند که میزان استفاده آنها افزایش یابد.
جان مورگنتال، مدیر ارشد دیجیتال مخابرات سنگاپور، M1گفت: از آنجایی که خدمات هوش مصنوعی مولد مبتنی بر یک مدل استفاده هستند، بسیار مهم است که شرکت ها بتوانند مصرف خود را نظارت کنند.
او در صحبت در کنفرانس، به نیاز به اندازه گیری و پیش بینی میزان استفاده از این ابزارها در سازمانش اشاره کرد. M1در حال حاضر از چندین ابزار هوش مصنوعی از فروشندگان مختلف از جمله Salesforceاستفاده می کند و همچنین در حال آزمایش سرویس های هوش مصنوعی مولد است.
برای مثال، داشتن یک ارزش دلار، او را قادر میسازد تا تعداد پرسشهایی را که باید با این ابزارها انجام شود، مدیریت کند.
مورگنتال خاطرنشان کرد که بسته به پیچیدگی یک مورد استفاده خاص و مدل هوش مصنوعی مورد نیاز برای خودکارسازی یا تولید پاسخ، ممکن است از نظر ROI(بازده سرمایهگذاری) ایجاد پرس و جو با هوش مصنوعی مولد منطقی نباشد.
این موضوعی است که شرکت ها باید در مورد آن محتاط باشند وگرنه ممکن است هزینه ها افزایش یابد. او گفت که اتوماسیون به دست آمده از هوش مصنوعی مولد ممکن است ارزش هزینه تحویل آن را نداشته باشد.
همچنین به این معنی است که سازمانها باید فرآیندها، از جمله در دسترس بودن دادهها، مورد نیاز برای اجرای یک پرس و جو و دستیابی به نتیجه مطلوب را ترسیم کنند تا بتوانند هزینه اعمال هوش مصنوعی مولد را در مورد استفاده اندازهگیری کنند.
اجازه دادن به مشتریان برای ایجاد درخواست های خود
Salesforceاین هفته پیشنمایشهای جدید هوش مصنوعی مولد را ارائه کرد که به گفته مدیران آن، مشتریان سازمانی را قادر میسازد تا راحتتر این ابزارها را برای پشتیبانی از عملیات خود سفارشی کنند.
در میان آنها می توان به Einstein Copilotاشاره کرد که به عنوان یک دستیار هوش مصنوعی محاوره ای معرفی می شود که می تواند با هر برنامه Salesforceادغام شود و کاربران را قادر می سازد به زبان طبیعی سؤال بپرسند.
پاسخ ها بر اساس داده های شرکت اختصاصی ایجاد شده توسط Salesforce Data Cloud، که قبلا Genieنامیده می شد، تولید می شوند. موتور داده همه مجموعههای داده، از جمله دادههای مشتری، دادههای تله متری، و مکالمات Slackرا برای ایجاد یک نمای واحد از مشتری، گرد هم میآورد.
به گفته Salesforce، Data Cloudدر حال حاضر 30 تریلیون تراکنش در ماه را پردازش می کند و روزانه 100 میلیارد رکورد را به هم متصل می کند. موتور داده اکنون به صورت بومی با پلتفرم انیشتین 1 ادغام شده است و کسب و کارها را قادر می سازد هوش مصنوعی، اتوماسیون و تجزیه و تحلیل را برای هر تجربه مشتری اعمال کنند.
این برنامه انیشتین کوپایلوت را قادر میسازد تا گزینههایی را برای اقدامات اضافی فراتر از درخواست کاربر، مانند برنامه اقدام توصیهشده پس از تماس فروش، ارائه دهد.
سازمانهایی که میخواهند برنامههای هوش مصنوعی مولد را با اعلانها، مهارتها و مدلهای هوش مصنوعی اختصاصی خود بسازند، میتوانند از طریق استودیوی انیشتین Copilotاین کار را انجام دهند. این برنامه شامل Prompt Builderاست که به کاربران اجازه میدهد اعلانهای هوش مصنوعی تولیدی را ایجاد و آزمایش کنند که با نام تجاری شرکت و سبک ارتباطی آنها همسو باشد. و آنها می توانند این کار را بدون هیچ گونه تخصص فنی انجام دهند و مدیران بازاریابی را قادر می سازند تا از Prompt Builderبخواهند تا یک پیام مناسب بر اساس تاریخچه خرید یا سفارش مشتری ایجاد کند.
Einstein Copilot Studioهمچنین شامل Skills Builderاست که به شرکتها اجازه میدهد تا اقدامات سفارشی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای اجرای وظایف خاص ایجاد کنند. به عنوان مثال، می تواند یک مهارت "تحلیل رقبا" ایجاد کند که داده های بازار فعلی، ارقام فروش را تجزیه و تحلیل می کند و تماس های APIرا برای استخراج داده ها از منابع خارجی ارسال می کند.
علاوه بر این، یک مؤلفه Model Builderسازمانهایی را که میخواهند از مدلهای هوش مصنوعی خود استفاده کنند، قادر میسازد. آنها میتوانند یکی از LLMهای اختصاصی Salesforce(مدلهای زبان بزرگ) را انتخاب کنند یا مدلهای هوش مصنوعی شریک پیشبینیکننده و مولد ترجیحی خود را ادغام کنند. آنها می توانند اینها را روی داده ها در Data Cloudبدون جابجایی یا کپی کردن داده ها آموزش دهند.
این بدان معناست که Einstein Copilotمیتواند بینشها و محتوای دقیقتری را ارائه دهد که متناسب با پویایی کارمندان یا مشتریان شرکت باشد.
Model Builderدر نهایت از LLMهای خارجی که شامل Amazon Bedrock، Google Cloud's Vertex AI، Anthropicو Cohereهستند، پشتیبانی خواهد کرد. در حال حاضر، فقط OpenAI.Wرا پشتیبانی می کند
Einstein Copilotدر حال حاضر در حال آزمایش است، در حالی که Copilot Studioاواخر پاییز امسال وارد مرحله آزمایشی خواهد شد. بهبودهای لایه اعتماد Einsteinعموماً در پلتفرم انیشتین فروشنده از اکتبر 2023 در دسترس خواهد بود. هیچ جزئیات قیمتی برای پیشنهادات جدید در دسترس نیست.
Data Cloudدر حال حاضر برای مشتریان نسخه Enterpriseیا بالاتر بدون هیچ هزینه ای در نظر گرفته شده است. این شامل قابلیت هایی است که به سازمان ها اجازه می دهد 10000 پروفایل مشتری را متحد کنند و شامل دو مجوز Tableau Creatorاست.
علاوه بر این، یک لایه جدید اعتماد انیشتین زیربنای تمام محصولات انیشتین خواهد بود و یک معماری هوش مصنوعی ایمن ارائه میکند که به گفته Salesforceاطمینان حاصل میکند که پاسخهای هوش مصنوعی مولد مشتریانش با دادههای با کیفیتی که در برابر تعصبات احتمالی و استانداردهای امنیتی و حریم خصوصی بررسی میشوند، تامین میشود.
لایه اعتماد که با Salesforce Data Cloudیکپارچه شده است، چنین خطراتی را کاهش می دهد، داده ها را در برابر خطرات سمی و نام تجاری بررسی می کند، اطلاعات قابل شناسایی شخصی را پنهان می کند و داده های مشتری را حفظ نمی کند.
به گفته Salesforce، بهبودهای لایه اعتماد Einsteinعموماً در اکتبر 2023 در دسترس خواهند بود.
منبع:زدنت